Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

RAHSIA TERBONGKAR !!!!! PENGUSIRAN MELAYU DARI BANDAR KE PINGGIR BANDAR !!!

28 September 2014



CARA HALUS NAK HALAU MELAYU TINGGAL DIHUTAN!!


KARTEL BANK, PEMAJU & PANEL PEGUAM

* Ini juga dapat digelar sebagai kartel tiga serangkai di antara pemaju, agen dan juga bank. Pemaju dan agen adalah pihak yang sama. Bank pula dalam kes ini adalah rakan kongsi yang kurang prihatin terhadap pembeli......

* Hal ini diburukkan lagi apabila sudah menjadi amalan biasa sekarang untuk para pemaju dan bank melantik panel guaman mereka sendiri. Maknanya pembeli tidak ada pilihan.....

* Di sinilah bermula plot kepentingan, hubungan syarikat guaman dan pemaju. Plot yang dimaksudkan adalah plot menyembunyikan kos-kos di luar harga rumah. ....

* jika harga rumah RM130,000, tunggakan sekitar RM200,000 akan wujud. Jumlah caj tersembunyi akan makin tinggi ....

* Sebenarnya perkara ini sudah lama berleluasa. Peguam sedar akan hal ini kerana terdapat ramai pembeli yang mengadu. Tetapi seperti biasa peguam akan memberitahu bahawa mereka hanya akan menguruskan soal jual beli sahaja. ................
***************************************************************************
* Setelah meluluskan pinjaman dan apabila projek perumahan yang sudah 90% siap, seperti yang dipromosikan pemaju sebagai jualan laris tadi. Bank akan memaklumkan kepada peminjam bahawa pinjaman 90% sudah dibuat kepada pemaju. Pada waktu itulah timbul keanehannya kenapa tidak lulus 100% jika benar sudah yakin dengan keupayaan peminjam dan pemaju. Rupanya ada strategi tersembunyi. Inilah kartel yang dimaksudkan. Industri ini sudah dibina berdasarkan permainan antara pemaju, agen, syarikat guaman dan juga bank. 
*****************************************************************************

.........................................................................................................

Suara Hassan. 

Artikel di atas Hassan ambil dari Laman Facebook milik sahabat hassan. Pada Hassan ianya sangat berguna dan berinfomasi bagi mengingatkan MELAYU kepentingan SOAL BERSATU MELAYU. 

Hassan tidak mahu kaitka dengan soal politik dalam hal ini. Apa yang paling penting adalah Penyatuan semula Melayu itu adalah PERLU bagi memastikan Keseimbangan Ekonomi dan pertumbuhan Ekonomi MElayu akan bertambah dan berkembang dilain masa.

Ini lah akibatnya apabila Melayu berjaya dipecahkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Mempengaruhi idealistik melayu untuk memisahkan kaum mejoriti di Malaysia pada hari ini. Antara asbabnya adalah Politik Melayu. Baik UMNO , Baik Pembangkang dua-dua same je. Maka tidak hairan jika ada pendapat menyatakan bahawa sekiranya Dato'Seri Najib hari ini adalah ketua parti pembangkang, perkara yang sama juga akan dilakukan. Dalam erti kata lain "2 kali 5 " sahaja lah. 

Isu harga rumah hari ini bukan isu baru. Tinggal lagi isu ini baru diperluas kerana orang Melayu yang berpendidikan tinggi merasakan seolah mereka tidak layak untuk tinggal didalam Bandar seperti Kuala Lumpur , Ipoh , Seremban , Melaka dan beberapa bandar-bandar besar lain dalam negara. 

Maka sebab itu mengapa MELAYU perlu bersatu. Tak perlu lah ambil pusing soal politik yang akhirnya memecahkan kita sesama bangsa. Sedangkan bangsa lain memerhati sahaja sambil makan kuaci dan tepuk tangan. 

Ditambah lagi apabila anak muda generasi Y atau "New Breath" hari ini semakin hanyut dan alpa dengan sejarah bangsa. Jika kita ajak berbual soal jatuh bangun Anak Melayu,habis kuat pun 5 minit aje lah yang mampu kita berbunyi sebaliknya akan terdengar lah dari mulut mereka "INI SEMUA UMNO PUNYA PASAL" . Lihat bagaimana kesannya kepada generasi baru hari ini.

Melayu .... oh .... Melayu ..... AYUH BERSATU ....  




No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading