Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

Mengapa Wan Azizah ?? Adakah Wan Azizah anak jati Selangor ??

03 September 2014


Krisis politik yang melanda Negeri Selangor, hari ini secara jelasnya menunjukan bahawa PKR sudah tiada tempat untuk dipertandingkan dan hanya mengambil kesempatan yang ada agar, dirinya dilihat sebagai yang sangat berpengaruh dan di sokong oleh rakyat Selangor. 

Sungguh pun hari ini adalah hari terakhir yang diberikan kepada Sultan Selangor untuk memilih siapakah bakal MB Selangor setelah jawatan tersebut dilepaskan oleh Khalid Ibrahim sejak 2 minggu lalu.Namun masih belum ada jawapan dari Istana sehingga ke saat ini. Apatah lagi desas desus khabar angin yang seolah-olah Wan Azizah akan terpilih didalam senarai calon yang dihantarkan kepada Sultan Selangor.

Anwar Ibrahim, kelihatan seperti cacing kepanasan ketika ini. Adakah nama Wan Azizah akan ditolak oleh Sultan Selangor? dan sekiranya ditolak oleh Sultan Selangor,adakah Anwar Ibrahim akan akur dengan pilihan yang dibuat oleh Sultan Selangor tersebut dengan redha atau akan menimbulkan masalah lain dengan kenyataan beliau yang seperti sedia maklum bahawa Institusi Raja Selangor salah guna kuasa didalam pemilihan MB atau akan ada kenyataan yang menyatakaan bahawa Sultan Selangor telah dihasut oleh pihak lain. Kita tunggu dan lihat sahaja lah nanti.

Secara terangnya Hassan tidak menyokong sekiranya Wan Azizah Wan Ismail menjadi MB Selangor,apatah lagi dilantik sebagai penasihat Sultan Selangor sekiranya namanya terpilih nanti. Belum pernah ada sejarah dalam negara wanita sebagai penasihat Sultan,belum pernah terjadi lagi wanita menjadi ketua sesebuah Negeri. Apa yang cuba Anwar Ibrahim buktikan disini. 

Sebagai anak kelahiran Selangor,kami akan merasakan terhina sekiranya Sultan memilih orang luar menjadi penasihat baginda Sultan Selangor. Ini tidak seharunya berlaku didalam Negeri Selangor. Seolah-olah didalam Negeri Selangor tidak ada yang selayaknya dapat menggantikan tempat Khalid Ibrahim. Raja-raja Melayu perlu bertegas didalam hal memilih siapakah penasihatnya. Bukan menurut sahaja apa kehendak orang seperti Anwar Ibrahim. 

Dengan niat tidak baik,Anwar Ibrahim sengaja mengusik Institusi Sultan Selangor. Apabila beliau berjaya menyentuh perkara-perkara yang sensitif maka perkara yang sama juga akan berlaku kepada Institusi Raja-raja yang lain. Percayalah wahai anak bangsaku,pola pemikiran Anwar Ibrahim, Dimana ada Melayu Berpecah, Disitulah terTEMPELNYA muka Anwar Ibrahim.




No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading