Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

PANAS ISU RAKYAT !!!!! DBKL LAYAN MELAYU MACAM PENDATANG !!!!!

28 September 2014



Video Insiden yang menjadi viral kepada seluruh rakyat Malaysia terutamanya penggemar laman sosial seperti Facebook dan laman blog di jadikan bahan bukti bagi menunjukkan bahawa pihak penguatkuasa Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur (DBKL) tidak prihatin kepada peniaga bumiputera yang berniaga di kaki lima atau kawasan rekriasi di sekitar pusat bandaraya tersebut. 



"Tiada tindakan berat sebelah...para peniaga perlu mematuhi peraturan dan tempat berniaga yang dibenarkan. Jika ingkar kita akan mengambil tindakan untuk menyita dan mengalih barangan tersebut."

Itu maklum balas Ketua Pengarah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Datuk Mohd Amin Nordin Abd Aziz yang menyifatkan pihaknya tidak pernah bertindak kasar terhadap peniaga bumiputera di ibu kota.

...............................................................................................................

Hassan Nak Cakap Sikit Boleh ? 

Berapa lama dah perkara seperti ini berlaku disekitar Kuala Lumpur ? Jawapanya semua orang tau dah lama. Di Kepong kawasan jinjang Cina berapa ramai cina berniaga di kaki lima, bukak meja sampai kacau parking kereta ? Dan lama kan ? 

Benda ni semua orang nampak,semua orang menilai dengan baik bagaimana tindakan badan penguatkuasa seperti DBKL , Majlis Perbandaran dan lain-lain menjalankan tugas mereka. Logik akal berfikir, mereka ni berniaga, sekiranya ianya mencemarkan dan mengotorkan kawasan sekeliling maka WAJIB DBKL atau Majlis Perbandaran bagi saman atau sita perniagaan mereka. 

Hassan tengok cina kalau buka gerai atau kedai tepi jalan , sampah bukan main berlambak,tak ada pulak DBKL atau Majlis Perbandaran nak saman atau sita perniagaan mereka. Contohnya di Kawasan jinjang Kepong Kuala Lumpur.

Orang kita ni jenis kalau bertindak adil dan sama mereka takkan berbunyi dan bercakap tanpa ada bukti dan penglihatan sendiri. Sekiranya DBKL mahu bersikap adil dan sama-rata sila la lakukan perkara yang sama kepada peniaga Cina dan India di kawasan mejoriti mereka. Itu baru adil dan rakyat nampak tindakan DBKL itu sama rata.  


No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading