Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

PANAS !!!! GAMBAR WANITA BERPURDAH BERCUMBU DI KELANTAN !!!!!

27 September 2014



Bukan lah nak mendedahkan aib sesiapa kat blog "Hassan Melayu" ni. Tetapi persoalannya sampai bila kita harus membiarkan sahaja perkara ini berlaku didalam anak bangsa kita. 

Tak kata lah kepada negeri Kelantan sahaja, di negeri-negeri lain juga ada berlaku perbuatan sumbang begini. Nak pulak kalau di Johor Baharu , Kuala Lumpur dan negeri-negeri lain. 

Siapakah yang perlu dipersalahkan atau mencari jalan penyelesaian yang terbaik bagi memastikan perkara ini tidak berulang lagi. 

Sungguh memalukan perbuatan mereka ini. Adegan yang menjijikkan ini dikatakan dirakam secara curi di tepi sungai Kelantan. Pasangan ini tidak dipastikan sama ada sudah berkahwin atau belum. Namun, aksi sebegini tidak sepatutnya berlaku di tempat awam, apatah lagi jika berpurdah itu melambangkan sesorang yg tinggi ilmu agamanya, perlukah buat adegan cium di tempat awam mcm ni?


Dalam situasi sebegini siapa nak dipersalahkan? Adakah salah didikan agama atau salah ibu mengandung? jadi kesimpulannya sesuatu yang tak elok itu bergantung pada diri sendiri.Bertudung atau berfurdah tidak semestinya tidak melakukan benda yang dilarang Agama namun amatlah memalukan dan menjatuhkan imej Agama seandainya gambar sebegini di ambil kira. tepuk dada tanya iman.

No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading