Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

PANAS !!! ISU ROYALTI MINYAK MENJADI PERMAINAN POLITIK PAS !!!!!

14 September 2014


Politik PAS setiap hari dengan menanam sifat kebencian kepada kerajaan Barisan Nasional dengan menyatakan kepada rakyat Pengkalan Kubor bahawa Kerajaan Dato'Seri Najib adalah kerajaan penyamun hak rakyat. 

Hadi Awang pada malam tadi didalam ceramahnya di peti undi Kedai Geting,Pengkalan Kubor , menyatakan bahawa rakyat Kelantan harus bangkit bersama-sama kerajaan PAS untuk menuntut hak rakyat Kelatan yang dirampas oleh kerajaan pusat.

Tan Sri Muhyiddin Yassin menyatakan didalam kenyataan media yang dibuat selepas penamaan calon semalam menyifatkan bahawa kenyataan yang di keluarkan oleh Hadi Awang itu adalah bersifat fitnah dan tidak benar. 

Demikian juga apabila isu pembangunan Pengkalan Kubor yang tidak membangun kerana kerajaan pusat telah menyekat peruntukan yang sepatutnya diberikan kepada kerajaan Negeri Kelantan bagi bertujuan tersebut. 

Datuk Shafie Apdal , sejarah membuktikan bahawa BN telah berjaya membangunkan negara ini setanding dengan negara-negara lain.

Beliau berkata, Pas sewajarnya menyalahkan diri sendiri sekiranya mereka membangkitkan isu Pengkalan Kubor tidak membangun seperti kawasan lain.

"Bukan kita (yang patut dipersalahkan), tetapi kerajaan negeri. Tapi saya yakin pertimbangan pengundi bukan sekadar daripada segi pembangunan, mereka (pengundi) mahukan seorang tokoh yang boleh membantu masyarakat.

''Calon kita sudah mempunyai pusat pendidikan, (calon BN) sebelum menjadi wakil rakyat sudah berkhidmat walaupun dalam keadaan terbatas.

''Bayangkan sekiranya dia mempunyai kedudukan yang lebih baik,'' katanya kepada pemberita selepas proses penamaan calon di Pejabat Tanah dan Jajahan Tumpat di sini hari ini.

Mohd. Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yakin kerusi tersebut dapat dikekalkan berdasarkan reputasi cemerlang calon BN serta kekuatan jentera parti itu yang bersatu padu.

''Jentera kali ini saya nampak antara yang paling bersatu, tidak ada rasa cemburu apabila Mat Razi Mat Ail dipilih sebagai calon.

''Semua sepakat dan bergerak dalam satu pasukan, namun kita tidak boleh terlalu selesa dan perlu bekerja keras mendampingi pengundi meraih sokongan,'' katanya.

Sementara itu, di KUALA PILAH, Mohd. Shafie menjelaskan Mat Razi dilihat sebagai penyelesai masalah biarpun beliau berlatarbelakangkan agama.

Sambil merujuk kepada kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mempertikaikan BN khususnya UMNO mengambil calon berlatarkan agama, beliau berkata, hakikat itu mematikan dakwaan kononnya calon berkenaan tidak mempunyai keupayaan untuk bersuara dan tidak mempunyai pengaruh yang kemudiannya dia akan diketepikan.

''Kita sedihlah apabila kita BN letakkan calon berlatarkan agama ia dikatakan tidak bersuara, bila kita tidak letakkan calon seperti itu dia katakan kita kafir.

''Tetapi apa yang kita lihat, calon kita ini mempunyai pengetahuan yang tinggi. Malah kita lihat sebelum dia menjadi calon pun Mat Razi banyak melakukan kerja-kerja amal dan membantu penduduk setempat,'' katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Kuala Pilah.






No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading