Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

PAS SELANGOR HILANG TARING !!!!!!

03 September 2014



Pas kekal nama Wan Azizah dan Azmin.


Pas hanya akan mengemukakan dua nama iaitu Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan timbalannya, Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Keputusan Pas itu dilihat sebagai mengulangi pendirian mencalonkan dua pemimpin PKR tersebut seperti yang dipersetujui Jawatankuasa Kerja Pusat Pas pada 17 Ogos lalu.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata, surat pencalonan Wan Azizah dan Azmin akan dipersembahkan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah esok.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut tentang perkara itu sambil menyatakan, urusan berkaitan surat pencalonan tersebut dikendalikan oleh Pejabat Presiden Pas.

Adakah PAS Selangor hilang taring? 

Didalam isu pemilihan calon Menteri Besar Selangor, PAS Selangor seolah-olah hilang taring dan gagal meletakkan pendirian mereka untuk memilih siapakah orang yang sepatutnya diletakkan menjadi pemimpin bagi Negeri Selangor. 

PAS juga menerima tamparan hebat dari bekas Menteri Besar Selangor terdahulu iaitu Tan Sri Muhammad Mad Taib dengan menyatakan bahawa " PAS jangan Syok Sendiri dan tidak berpendirian." Jika difikirkan logiknya, mengapa bekas MB tersebut berbunyi sedemikian, seolah-olah membuktikan bahawa PAS tiada kuasa didalam penetuan pemimpin pilihan mereka. 

Persoalan yang timbul dan masih belum ada jawapan dari PAS Selangor, Apakah fungsi sebenar PAS didalam Negeri Selangor?? Hassan tak nampak PAS menonjol di Selangor.

No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading