Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

PANAS !!! GELARAN USTAZ DIPERTIKAIKAN !!!!

14 September 2014


Cikgu Mat Razi belum menjadi wakil rakyat lagi dah menerima pelbagai tomohan dan penghinaan termasuklah gelaran Ustaz yang diberikan kepada dirinya kerana sifatnya yang baik orangnya. 

Difikir-fikir takkan lah gelaran ustaz tu senang-senang orang nak kasi jika tidak kerana sifat dan perangainya serta baik budi pekertinya. 

Tetapi ianya tidak berlaku didalam golongan parti lawanya iaitu PAS. Wan Rosdi sendiri pun tidak lah seberapa jika dibaca melalui biodatanya, tak ada satu pun yang dikaitkan bahawa dirinya adalah warga pendidik atau penceramah agama atau penceramah bebas atau guru agama . Tetapi di Pengkalan Kubor , bergelar Ustaz Wan Rosdi tak ada siapa pula nak lemparkan kata-kata kesat buat dirinya. 

Ini lah dia sikap dan sifat orang kita di Malaysia ini , terutama sekali penyakit ini semakin menular di kalangan orang-orang Melayu. Amatlah sedih bukan .

Seharusnya gelaran yang baik itu diberikan kepada mereka contohnya seperti Calon Barisan Nasional seperti Cikgu Mat Razi ni. BERSESUAIAN lah dengan kredabeliti dirinya yang datangnya dari seorang warga pendidik. Tetapi mengapa perlu ada pertikaian , jika tidak kerana ingin menjatuhkan dirinya. Itu lah jawapan yang BETUL dan TEPAT.

Bagi penulis , Hassan sokong dan bersetuju dengan gelaran yang diberikan serta jolokan nama yang diberikan kepada Cikgu Mat Razi. Apa-apa pun, Cikgu Mat Razi perlu kuat dan meneruskan perjuangan yang selama hari ini telah di usahakan da diperjuangkan. 

Kalau pun bukan kerana nama Barisan Nasional atau UMNO tetapi kerana Anak BAngsa kita , anak bangsa pewaris negara.  


No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading