Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

HARUS BACA !!!!! APABILA KETIRISAN DAP DIPERTIKAI AHLI DAP !!!!

06 October 2014



" Hanya kerana DAP mempunyai ramai pengamal undang-undang dalam partinya, maka kadang-kadang mereka 'naik minyak' dengan menganggap diri mereka itu sebenarnya kebal undang-undang. Jangan pergunakan mahkamah untuk membohongi ahli serta rakyat berhubung kedudukan sebenar pemilihan CEC," katanya ketika dihubungi.

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatan, Lim Guan Eng didesak tampil memberi penjelasan kononnya Pendaftar Pertubuhan (ROS) meluluskan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP walaupun terdapat pelbagai aduan salah laku semasa pemilihan parti itu.

Bekas juruaudit DAP Cawangan Serdang Baru, Yap Kon Min mendakwa parti itu sebenarnya mempergunakan peluang yang ada untuk terus memanipulasi fikiran akar umbi seolah-olah tidak ada sebarang unsur penipuan dalam pemilihan parti.

"Kami mahu Guan Eng jawab mengapa putar belit fakta, kononnya ROS akur dengan pemilihan semula DAP sedangkan ROS awal-awal sudah menafikan perkara tersebut. Kenyataan tidak bertanggungjawab yang telah dikeluarkan oleh Gobind Singh sebenarnya mengelirukan serta mengecewakan pelbagai pihak termasuk ahli-ahli DAP yang mahukan pengadilan.

Ketua Cawangan DAP Pantai Sepang, R. Vellasamy menyoal dakwaan bekas Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong terdapat 120 cawangan DAP yang masih belum mendaftar telah hadir dan mengundi pada pemilihan semula CEC DAP.

Kata Vellasamy, tindakan DAP yang memohon kelulusan 120 cawangan parti itu daripada ROS selepas pemilihan semula CEC itu diadakan pada tarikh berkenaan mengundang pelbagai tanda tanya.

"Jika 120 cawangan tersebut hadir semasa pemilihan semula CEC pada 29 September 2013, mengapa baru sekarang baru mahu mohon kelulusan daripada ROS?

"Cawangan saya sendiri tidak dibenarkan untuk hadir mengundi pada pemilihan lepas, walaupun saya telah dipecat namun beberapa cawangan saya masih aktif dan sah. Kami juga ingin tahu tentang 500 surat akuan yang dihantar kepada ROS oleh Anthony Loke, apakah statusnya," ujar Vellasamy.

..........................................................................................................

Begitulah masalah dan rahsia DAP didalam perancangan mereka menjatuhkan kepimpinan Melayu di Malaysia. Mungkin ada yang tahu , mungkin juga ada yang tidak mengetahuinya. 

Jika sekali pandang Yap Kon Min dalah trouble maker dalam erti kata lain "Chiness Is Chiness" nak kambus cerita buat satu cerita lain yang kononya DAP nampak bermasalah dan mengaburi mata rakyat dengan penjelasan selepas itu oleh pemimpin parti cina DAP. 

Mungkin betul , Mungkin juga tidak. 

Namun yang pastinya ketirisan DAP yang melibatkan ROS telah menampakkan bahawa DAP adalah parti anak beranak fahaman komunis cuba jadi hero di kalangan masyarakat cina di Malaysia. Itu lah hakikatnya . 

Pada awalnya , melibatkan peguam-peguam didalam parti DAP dengan memberikan elaun-elaun tertentu agar membolehkan mereka memutar belitkan keadaan dari segi perundangan. Siapa yang tidak tahu ..."Because Of Money ... Anythings Can Happen ..." ini lah dia kelemahan yang ada pada orang Melayu. 

Hassan akan memandang dan terus mangkaji. 

"MENCARI PUNCA ....ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA MENCARI KESALAHAN .... "

No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading