Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

" SAYA NAK MENYAMBUNG PENGAJIAN KE UNITED KINGDOM " PUNYA CERITA

06 March 2015

Pengumuman keputusan SPM semalam ada suka ada yang mendukacitakan hassan.

Hari ni bila view berita awani yang sempat temubual dengan salah seorang pelajar cemerlang tersebut, dengan selamba dia mnjawap akan menyambung pelajaran ke luar negara.

Sakitnya tu disini .............

Susah payah kerajaan menaik taraf pendidikan pengajian tinggi di Malaysia, senang2 diorg jawap nak sambung pelajaran ke luar negara. Susah payah org tua mcm aku ni membebel dengan TS.Muhyiddin Yassin untuk memastikan anak2 melayu bersemangat untuk sabung belajar di tanahair sahaja , senang lenang diorang jawap nak ke oversea.

Paling memalukan salah seorang yang ditemubual adalah pelajar terbaik perempuan berbangsa cina , selamba dia jawap , " saya ingin sambung pengajian di Universiti Tunku Abdul Rahman".

Malas aku nak cerita panjang jer berkenaan dengan anak melayu yang sambung belajar keluar negara ni. Nanti ada pulak yang bercakap dipentas UMNO wakil daripada pelajar luar negara bahawa bloggers tempatan tak support mereka. Sakit juga hati bila ada yang melemparkan kata2 tersebut sewaktu perhimpunan umno tahun lepas.

Salah tak kalau aku cakap .....
" DASAR TAK KENANG BUDI .....TAK SEDAR DEK UNTUNG....."

SORRY TO SAY THAT...

No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading