Pages

Aku bukan mengejar nama didalam perjuangan , tetapi ... cukup lah ianya dikenang ..... "Dengar sini rakan2 ku sekampung , aku berharap jangah hendaknya ada lagi manusia seperti ini ditanahair kita. Kerana manusia yang seperti ini lah yang akan merosakkan keturunan kita .. ya memang bangsa kita masih muda dan masih lemah ...harapan ku hanyalah kita sesama bangsa bersatu padulah hendaknya......"

HARUS BACA !!!! IMPIAN ANWAR DAN PAKATAN DI MALAYSIA !!!

02 October 2014


Ramai yang ada melihat atau mungkin terlihat apakah kesan/akibat dari permainan politik Anwar yang menjatuhkan Tan Sri Khalid Ibrahim. Dari sudut umum, tujuan Langkah Kajang itu adalah untuk meletakkan Wan Azizah sebagai boneka Anwar. Tetapi, dari sudut yang lain pula, nampaknya ianya juga bermotifkan untuk memporak porandakan PAS. Alahai........kesian PAS.............hingga kini masih kabur untuk memilih yang mana kawan dan yang mana pula lawan! Mungkin kerana terlalu taksub hendak memerintah negara ini, sampaikan Anwar pun dianggap berdaulat! Apabila Majlis Syura PAS sudah mula ditikam belakang oleh pihak Anwarinas, itu sudah cukup untuk kita menanti yang retak akan terbelah jua nanti.


Syabas Anwar.........kerana ini berita baik untuk orang Melayu!

Dan yang menariknya pula, ada pula susulan selepas peristiwa diatas. Apabila Tun Dr. Mahathir menegur dan menasihati Azmin agar mentadbir Selangor dengan pendekatan sendiri...........Tun Perak Moden ini nampaknya bercakap dengan makna yang cukup mendalam. Dalam erti kata lain, masa sudah sampai untuk Azmin meninggalkan Anwar dan Azizah! Sekiranya ini berlaku, pastinya PKR akan berpecah pula kerana Azmin juga akan membawa penyokongnya menentang Anwar.

HEBAT SUNGGUH ...........SEKIRANYA HELAH MELAYU INI BENAR...........!

Sekiranya ini berlaku, maka secara tidak langsung Pakatan akan terbubar dengan sendiri akhirnya.
Dari pendapat penulis, hanya inilah caranya untuk menyatupadukan orang Melayu. Hikmahnya, ikatan Melayu kembali bertaut diatas dasar bangsa, agama dan negara!

Dan, apa pula agaknya yang akan berlaku pada parti chauvinist DAP? Sudan pasti mereka juga akan goyang kerana pergabungan Melayu itu menandakan undi mereka tidak diperlukan lagi untuk memenangi pilihanraya PRU14. Majoriti Bumiputera itu sudah mencukupi. Sekiranya ini berlaku, pasti penyokong DAP akan goyang untuk keluar dari parti kerana mereka takut .......... susah mau buat duit ma.......kalau tak sokong kerajaan!!! "Haiya, lu sama gua abang adik ma........." Itulah ungkapan mereka apabila terdesak atau memerlukan sesuatu dari kita.

Akhir kata, dunia akan terkejut dengan kejutan yang amat perit. Dan si Zionis pun pasti menepuk dahi mereka berkali2.............Alahai, aku kena tipu lagi!!!!

Terimakasih Anwar.............Berita baik untuk Orang Melayu?

SUMBER:FB

No comments:

Post a Comment

 

Hassan Melayu

Hassan Melayu
Warisan Anak Banjar Tanah Melayu

Blogger news

Blogroll

Most Reading